ویزای پدر و مادر

افراد مقیم PR کانادا یا سیتی زن کانادا میتوانند برای پدر و مادر خویش از دو روش اسپانسرشیپ والدین و سوپرویزا اقامت کانادا را کسب نمایند. این فرد که در حال حاضر در کانادا است و زمینه مهاجرت والدین خود به کانادا را فراهم کرده است اسپانسر Sponsorr نامیده می شود.
همه ساله در بخش اسپانسرشیپ پدر و مادر برای اخذ اقامت دائم کانادا تعدادی پرونده پذیرفته می شود ، که در سال 2018 برابر 10000 پرونده بود.
افرادی که در این روش به کانادا می آیند مقیم دائم محسوب می شوند و بعد از مدت قانونی می توانند تقاضای سیتی زن شیپی بدهند. برای اقدام از این روش فرد مقیم کانادا باید دارای شرایط زیر باشد:
.1مقیم دائم کانادا Permanent Resident یا شهروند کانادا Citizen باشد.
.2بیش از 18 سال سن داشته باشد.
.3درآمد او در کانادا در سه سال گذشته کمتر از میزان مشخص شده نباشد (رجوع کنید به جداول زیر) البته درآمد همسر نیز می تواند برای جبران کمبود درآمد کلی خانواده محاسبه شود.
4.اسپانسرکننده باید نامه ای (Undertaking) مبنی بر تامین کلیه هزینه های والدین خود در 20 سال آینده را امضاء نمایند.
5.در مورد اسپانسرهای قبلی خود الزاماتی را به دولت کانادا نداشته باشد.
مبنای درآمد براساس محاسبه اداره درآمد کانادا و notice of assessment می باشد. چنانچه اسپانسر شونده از دولت کانادا درخواست حمایت مالی کند، دراین صورت فرد اسپانسر باید تمام هزینه ها را تقبل کند. اگر همسر فرد بخواهد برای جبران کمبود درآمد خانواده اقدام کند ابتدا باید برگه Co-signer را امضا کند